رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي ميبد:

پروژه كتابخانه مركزي ميبد بيش از 98 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است

غلامرضا كارگر با بيان مطلب فوق افزود: تاكنون سه و نيم ميليارد تومان براي ساخت اين كتابخانه‌ از اعتبارات سفر مقام معظم رهبري و سفر دوم هيئت دولت به استان يزد هزينه شده و براي تجهيز آن به يك ميليارد تومان بودجه ديگر نياز است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي ميبد در جريان بازديد خبرنگاران استان از اين پرورژه بزرگ فرهنگي كه حجت‌السلام يحيي‌زاده نماينده اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي و رجايي فرماندار ميبد نيز حضور داشتند، با اشاره به هزينه ساخت اين كتابخانه و اعتبارات اختصاص يافته به آن اظهار داشت: اين پروژه در مساحت پنج هزار و 182 مترمربع و زيربناي چهار هزار و 200 مترمربع احداث شده و با همت مسئولين استاني و محلي براي تجهيز آن، در هفته دولت امسال به بهره‌برداري خواهد رسيد.

كارگر همچنين افزود: اين كتابخانه در سه طبقه شامل مخزن كتاب، چهار سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش مرمت كتاب، بخش كودك و خردسال،‌‌ سالن كنفرانس، مركز انجمن‌هاي ادبي و تالار پژوهشگران احداث شده و مجهز به سيستم‌هاي مجهز مخابراتي و ماهواره‌اي است.

گفتني است، پروژه احداث كتابخانه‌ مركزي شهرستان‌هاي ديگر استان نيز در جريان سفر سوم رياست محترم جمهوري، به تصويب هيأت وزيران رسيد و با اختصاص بودجه اين طرح‌هاي فرهنگي، عمليات ساخت آنها در آينده‌اي نزديك آغاز خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا